„Nortal“ pajamos 2020 m. perkopė 100 mln. eurų

Tarptautinės strateginių pokyčių ir technologijų bendrovės „Nortal“, turinčios padalinį Lietuvoje, bendros pajamos pernai išaugo 17 proc. – iki 100,3 mln. eurų. Įmonės konsoliduotas veiklos pelnas (EBITDA) 2020 m. padidėjo daugiau nei 34 proc. ir pasiekė 15,4 mln. eurų.

Pasak „Nortal“ įkūrėjo ir generalinio direktoriaus Priito Alamäe, 2020-ieji išliks atmintyje kaip nuolatinių pokyčių ir išbandymų metai: prasidėjus pandemijai bendrovė dėmesį pirmiausia sutelkė į darbuotojų saugumą bei pagalbą klientams įveikiant COVID-19 keliamus iššūkius. „Didžiuojuosi, kad komanda sugebėjo taip sklandžiai prisitaikyti prie nuotolinio darbo ir toliau kūrė vertę mūsų klientams visame pasaulyje. Išlaikytas klientų pasitikėjimas ir buvo pagrindinis veiksnys, leidęs 2020 m. pasiekti solidų augimą“, – sako P. Alamäe.

Pernai bendrovė demonstravo gerus finansinius rezultatus visose pagrindinėse veiklos rinkose. Labiausiai prie augimo 2020 m. prisidėjo sėkminga veikla Vokietijoje ir JAV.

„Šiuo metu „Nortal“ yra įsitvirtinusi kaip tarptautinė bendrovė su stipriais padaliniais vienose iš didžiausių ir pažangiausių pasaulio rinkų. Žvelgdami į ateitį planuojame tolimesnį augimą, paremtą tiek organiška verslo plėtra, tiek įmonių įsigijimais. 2020 m. pasiekti rezultatai tam bus svarbus postūmis“, – teigia P. Alamäe.

„Nortal“ padalinio Lietuvoje vadovas Mindaugas Taraila džiaugėsi, jog Lietuvos komanda taip pat svariai prisidėjo prie gerų bendrovės rezultatų: „Lietuvoje šiuo metu dirba per 90 specialistų, kurie dalyvauja kuriant kritiškai svarbius programinės įrangos sprendimus klientams JAV, Vokietijoje, Suomijoje, Estijoje ir kitose šalyse. Nepaisant 2020 m. lydėjusių iššūkių, pavyko sėkmingai prisitaikyti prie pasikeitusių darbo sąlygų bei skirti dėmesio tolimesniam veiklos procesų ir paslaugų kokybės tobulinimui“.

Plėtra Vokietijoje

2020 m. rugsėjį „Nortal“ įsigijo žinomą Vokietijos strateginių konsultacijų ir IT sprendimų bendrovę „Schütze“. Anot P. Alamäe, šis žingsnis – svarbi įmonės plėtros strategijos Europoje dalis, leidusi labai sustiprinti pozicijas: po šio sandorio „Nortal“ tapo reikšmingu skaitmeninės transformacijos sprendimų rinkos žaidėju abiejose Atlanto pusėse, turinčiu daugiau nei 1000 specialistų komandą.

Artimiausiais metais bendrovė planuoja tolimesnį augimą Vokietijoje, koncentruodamasi į e-valdžios, sveikatos paslaugų ir su pramonės įmonių skaitmenizavimu susijusius sprendimus.

Skaitmenizacijos sprendimai – nežinomybei įveikti

„Nortal“ vadovo teigimu, prie sėkmingų metų prisidėjo tai, kad bendrovės paslaugos tiesiogiai padėjo organizacijoms įveikti pandemijos iššūkius. Europos ir Persijos įlankos šalių vyriausybėms bendrovės sprendimai leido sklandžiai dirbti net ir visiško karantino sąlygomis, nes užtikrino, kad svarbiausios valstybės paslaugos būtų teikiamos internetu. Tuo tarpu verslo klientams „Nortal“ padėjo greitai reaguoti į nuolat besikeičiančią verslo aplinką, klientų poreikius ir prie to pritaikyti savo veiklos modelius.

„Pavyzdžiui, Estijoje pristatėme pirmas pasaulyje proaktyvias valstybės paslaugas socialinės apsaugos sistemai. Jos suteikė galimybę vyriausybei itin greitai reaguoti į gyventojų poreikius ir išvengti bereikalingos biurokratijos. Mūsų sukurtas sprendimas padėjo gyventojams automatiškai gauti tas išmokas, kurios jiems priklauso, be jokių papildomų žingsnių“, – pasakoja P. Alamäe.

Kitas sėkmingas skaitmenizacijos pavyzdys – gyventojų surašymas Omane, pasitelkiant valstybinius registrus. Jungtinių Tautų Populiacijos fondas išskyrė šį sprendimą kaip sektiną pavyzdį, siekiant pereiti nuo tradicinio gyventojų surašymo prie pažangios registrais paremtos alternatyvos.

„Nortal“ taip pat padėjo sveikatos sektoriuje dirbančioms organizacijoms sutelkti dėmesį į svarbiausias, didžiausią vertę pandemijos metu kuriančias paslaugas. Bendrovės sukurtos sistemos šiose įstaigose leido greitai pakeisti darbo organizavimą taip, kad svarbiausias dėmesys būtų skiriamas su COVID-19 susijusioms intensyvios sveikatos priežiūros paslaugoms, darant kuo mažesnę įtaką kasdieninių paslaugų teikimui.

Investicijos į didelio našumo komandas visame pasaulyje

Pasak P. Alamäe, viena iš „Nortal“ stiprybių, padėjusių ir pernai – paskirstyto paslaugų teikimo modelis. Jis leidžia įmonei greitai pasinaudoti tarptautiniu įvairaus profilio specialistų tinklu bei per trumpą laiką suburti reikiamas kompetencijas turinčias ekspertų komandas iš skirtingų šalių.

„2020 metais turėjome progą šį modelį išbandyti ypač sudėtingomis sąlygomis, tačiau būtent jis ir tapo pagrindu greitai persiorientuoti prie nuotolinio darbo ir sėkmingai tęsti projektus dirbant iš namų. Sėkmingai veikiančias nuotolines komandas padėjome sukurti ir mūsų klientams“, – pasakoja „Nortal“ vadovas. Jis pažymi, kad bendrovė tokį darbo modelį tobulins ir toliau, nes jis leidžia suburti prie projektų geriausius specialistus iš viso pasaulio.

Kaip ir ankstesniais metais, 2020-aisiais bendrovė taip pat daug dėmesio skyrė darbuotojų įtraukimui, gerovei ir profesiniam tobulėjimui. Pastarasis skatinamas per įmonėje veikiančias vidines žinių dalinimosi ir mokymo bendruomenes.

*Bendras pajamas sudaro visų metų Nortal Grupės ir „Nortal“ AG (buvusios „Schütze“ AG) pajamos. Konsoliduotame bendrame pelne (EBITDA) įtraukta „Nortal“ AG (buvusi „Schutze“ AG) tik nuo įsigijimo dienos iki metų pabaigos. „Schütze“ AG buvo įsigyta 2020 m. rugsėjo mėn.

Apie „Nortal“

„Nortal“ yra tarptautinė strateginių pokyčių ir technologijų įmonė, įkurta 2000 m.  Derindama unikalią patirtį, kurią „Nortal“ įgijo padėdama Estijai tapti pasauline skaitmenizacijos lydere, su pokyčių versle kūrimu ir strateginiu požiūriu į duomenimis paremtas technologijas, įmonė siekia prisidėti prie sklandžiai veikiančios visuomenės kūrimo. „Nortal“ vykdo veiklą dešimtyje rinkų, bendrovėje dirba daugiau nei 1000 specialistų, kuriančių projektus Europoje, Šiaurės Amerikoje ir Persijos įlankos regione. www.nortal.com

Daugiau informacijos: press@nortal.com

Pranešimą paskelbė: Monika Besevičiūtė, UAB „Gravitas Partners”