„ACC Distribution“ atsinaujinimo strategija leido amortizuoti rinkos iššūkius

 „ACC Distribution“ – vienos didžiausių Baltijos šalyse didmeninės prekybos elektronikos įrenginiais bendrovių konsoliduotosios pajamos 2022 m. sudarė 280 mln. Eur, o grynasis pelnas – 3,1 mln. Eur. Tai atitinkamai 6% ir 53% mažiau nei 2021 m.

„Praėjusiais metais visa technologinių įrenginių rinka susidūrė su prekių pertekliaus ir sumažėjusios paklausos iššūkiais, o transportavimo, sandėliavimo, atlyginimųir kiti kaštai augo. Energetikos krizė, rekordinė infliacija, bendras rinkos neapibrėžtumas pakoregavo vartotojųrealias pajamas ir pirkinių prioritetus. Nepaisant gana nepastovios rinkos ir ekonominės situacijos, „ACC Distribution“ veikla išliko tvariai pelninga, nuosekliai vykdėmeproduktų asortimento atnaujinimą ir veiklos procesų modernizavimą. Planuojame, kad atsinaujinimo strategijos įgyvendinimas leis bendrovei augti ne mažiau sudėtingais 2023 metais“, – teigia „ACC Distribution“ vadovas Žymantas Baušys.

Paklausūs išliko aukštesnės kokybės bei verslui skirti produktai

Pernai Baltijos šalyse paklausa krito daugelyje galutiniams vartotojams skirtų technologinių įrenginių kategorijų.Pavyzdžiui, nešiojamųjų kompiuterių, monitorių ir televizorių rinka mažėjo apie 10%.

„Natūralu, kad tokią situaciją lėmė ir rinkos prisisotinimas pandemijos laikotarpiu, kai augo beveik visų kategorijų pardavimai. Turi praeiti keleri metai, kol technologijų progresas skatinsatsinaujinti įrenginius, kuriuos pirkome 2020-2021 metais“, – komentuoja Ž. Baušys.Kita vertus, stebime, kad energijos kainų iššūkiai ir visuomenėje didėjantis dėmesys tvarumui skatina vartotojus atsinaujinti turimą techniką, investuoti į energiją taupančius bei ilgaamžiškesnius produktus“. Tai dalinai paaiškina ir beveik visose prekių kategorijose vyravusią tendenciją – vartotojai daugiau rinkosi brangesnius ir aukštesnės kokybės įrenginius.

2022 m. toliau paklausios išliko verslui skirtos technologijos – specializuoti kompiuteriai, duomenų saugyklos ir serveriai, tinklo ir saugumo sprendimai, programinė įranga.Šios tendencijos rodo, kad įmonės tęsė modernizavimo ir skaitmenizavimo projektus, investavo į darbo vietų, procesų technologinį tobulinimą“, – konstatuoja Ž. Baušys.Pernai „ACC Distribution“ į verslą orientuotos produkcijos pardavimus augino apie 10%.

Atsinaujinimo pagrindas – įėjimas į išmaniųjų telefonų rinką bei tvarios energetikos plėtra

Kaip teigia Ž. Baušys, „ACC Distribution“ siekia būti vartais į ateities technologijas, todėl kasmet kryptingai įgyvendina atsinaujinimo strategiją ir plečia atstovaujamų technologinių prekės ženklų asortimentą. 2022 m. bendrovė pasirašė 26 naujas bendradarbiavimo sutartis su elektronikos įrenginių gamintojais, ši veiklos kryptis sugeneravo daugiau nei 6%nuo visų pajamų. Projektuojama, kad 2023 m. atsinaujinimo strategija bendrovei turėtų leisti uždirbti daugiau nei 10% nuo visų pajamų, t.y. daugiau nei 40 mln. eurų.

 Planuojama, kad šiemet daugiausiai įtakos augimui turės 2022 m. pradėtaprekyba „OnePlus“ ir „Xiaomi“ išmaniaisiais mobiliaisiais telefonais. Remiantis rinkos tyrimų bendrovės „BRC Group“ duomenimis,jau šių metų pirmąjį ketvirtį „ACC Distribution“ užėmė 10% išmaniųjų telefonų rinkos Baltijos šalyse.

2022 m. bendrovė intensyviau vystė prekybą elektromobilių įkrovimo stotelėmis „Wallbox“, savo asortimentą papildė „Trina Solar saulės panelėmis ir „Huaweiinverteriais, o nuo 2023 m. pradėjo prekiauti irSungrowinverteriųbei kitų prekių asortimentu. Elektrinio mobilumo ir tvarios energetikos prekių paklausa auga, taigi planuojama, kad šių sričių vystymas turės reikšmingos įtakos bendrovės pajamų augimui šiemet.

Didelis dėmesys veiklos modernizavimui

„Siekiant išlikti vienais iš rinkos lyderių, būtinas nuolatinis ne tik asortimento, bet ir veiklosprocesų atnaujinimas“, – sako „ACC Distribution“ vadovas. 2022 m. bendrovė investavo į naujas sandėlio valdymo ir atsargų valdymo sistemas. Sandėlio valdymo sistema leis efektyviau valdyti sandėlio procesus bei pasiūlyti naujų paslaugų partneriams.O įdiegtos atsargų valdymo sistemos tikslas sistemiškiau valdyti užsakymų procesą bei užtikrinti didesnį populiariausių prekių prieinamumą klientams.

Ž.Baušys įvardino ir pagrindinį artimiausių kelerių metų technologi projektą – visoje „ACME Grupėje“ bus keičiama verslo valdymo sistema (ERP). „Jau „išaugome“ esamus sprendimus, todėl sieksime integruoti pažangiausias rinkos praktikas bei technologijas. Sistemų atnaujinimas lems tiek sklandesnius vidinius procesus, tiekefektyvesnį bendradarbiavimą su partneriais“, – teigia Ž. Baušys. 

Primename, „ACME Grupės“ bendrovė „ACC Distribution“ atstovauja daugiau nei 200 informacinių technologijų, kompiuterinės technikos, programinės įrangos, garso, vaizdo ir fotografijos, kompiuterinių žaidimų bei buitinės technikos tiekėjų ir prekinių ženklų, tarp kurių tokie vardai kaip „Dell“, „Lenovo“, „Xiaomi“, „Asus“, „Acer“, „Microsoft“, „LG“, „Samsung“ ir kiti. „ACC Distribution“ grupę sudaro 7 bendrovės Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje.    

 

Pranešimą paskelbė: Simona Masalskiene, UAB „ACME Valda“
„ACC Distribution“ atsinaujinimo strategija leido amortizuoti rinkos iššūkius