Ateities kodas – projektas su super herojais

Visame pasaulyje technologijai „ryjant“ mūsų kasdienybę, bei suvokiant naujų perspektyvų atsiradimą STEAM srityse, siekti daugiau žinių skatina  vis daugiau įmonių bei darbdavių. Tom Siebel, kurio turtas siekia 2.9 bilijonus dolerių (žurnalas „Forbes“), vadovaujantis C3.ai kompanijai, pasiūlė savo darbuotojams, kurie pabaigs kompiuterinių technologijų kursus ne tik padengti kursų kainas, bet ir gauti 25,000 dolerių priedus ir 15% padidintus atlyginimus.

Paskatinti moksleivius domėtis STEAM mokslo sritimis yra pasirengę ir Lietuvos verslo subjektai ir ne pelno siekiančios organizacijos. Šiais metais UAB „Maxima“ organizuojamame „Mūsų bendruomenė“ konkurse viena iš laimėtojų tapo VšĮ „Amici Art“ su projektu „Ateities kodas“, kuriame ugdys moksleivių gebėjimus ir žinias STEAM mokslų srityse. Projekto metu moksleiviai ugdysis ne tik mokslines žinias, bet taip pat mokysis verslumo, kūrybiškumo, darbo komandoje, sukurti projektus reikšmingus visuomenei.

Mokslininkų, išradėjų dėka mūsų gyvenimas yra 100 kartų lengvesnis ir paprastesnis, nei žmonių gyvenusių prieš 100 metų. Sunku būtų įsivaizduoti kaip mes gyventumėme be elementarių kasdienių patogumų –  karšto vandens, namų, telefonų, interneto… Idealiame pasaulyje, jeigu kiekvienas iš mūsų turėtų programavimo ar/ir technologijų žinias, galėtų atsirasti daugiau natūralios energijos išgavimo būdų, sumažėtų klimato tarša, žmonės automatizuotų savo darbą, kiekvieną dieną atsirastų naujų galimybių tobulėti ir tobulinti mūsų visuomenę. Google kiekvienais metais paskelbia mokslų mugės („Science fair“) nugalėtojus, kurie pasiūlė geriausias iniciatyvas iš viso pasaulio šiais metais idėjos buvo nuo web aplikacijos, kuri gali nustatyti ankstyvą disleksiją iki mikrobų ląstelių panaudojimų, sukuriant atsinaujinančią energiją. Tokias idėjas kelti skatina ir „Ateities kodas“ projektas.

Projekte visi dalyviai yra super herojai, kuriantys geresnę visuomenę, savo mini projektais, ugdosi žinias ir gebėjimus, mokosi kaip jais pasinaudoti ir šias žinias panaudoti, kuriant geresnį pasaulį ir rytojų. Tik žinių ir sugebėjimų jais pasinaudoti iš mūsų niekada niekas negali atimti, tai yra tikrasis visuomenės turtas. Belieka tik palinkėti sėkmės mūsų STEAM moksleiviams iš Lietuvos, sukurti idėją, kuri galėtų ne tik pakeisti Lietuvos gyvenimą, bet ir viso pasaulio gerbūvį.

Pranešimą paskelbė: Gintarė Garmutė, VšĮ „Amici Art”