Elektroninės komercijos naujienos: dėmesys ekologijai, vartotojų poreikiams ir naujų nišų paieškos

Elektroninės komercijos naujienos: dėmesys ekologijai, vartotojų poreikiams ir naujų nišų paieškos

Kaip el. parduotuvei didinti apyvartą? Tiesiausias kelias – atsižvelgti į vartotojų poreikius. To siekia net 3 naujus prekių ženklus Europoje kurianti „Amazon“. Vartotojai ir pozicijų stiprinimas rinkoje svarbus ir tvarų verslą kuriančiai kompanijai „DPD Germany“ bei naujas telemedicinos paslaugas internete pristatančioms Rusijos įmonėms.

Sėkmę mažina nepakankamas dėmesys drabužiams

Vakarų Europos šalyse „Amazon“ pardavimai sudaro vos 8 proc. drabužių ir avalynės el. prekybos rinkos, kai JAV – 35 proc. Teigiama, kad taip yra dėl to, jog „Amazon“ yra per maža madingų drabužių ir avalynės pasiūla, nėra sukurtas specializuotas, drabužių paieškai pritaikytas el. puslapis.

Norėdama pakeisti šią situaciją, kompanija „Amazon“ nusprendė sukurti savo drabužių ir avalynės liniją – neseniai Europoje buvo pristatyti 3 tokie prekių ženklai.

„Šis pavyzdys įrodo, kad ir el. verslo senbuviams tenka nuolat taikytis prie rinkos pokyčių ir besikeičiančių vartotojų įpročių. Šis naujas sprendimas „Amazon“ turėtų padėti užkariauti didesnę Europos rinkos dalį. Pardavimus didinti siekiančioms el. parduotuvėms pravartu sekti šios kompanijos pavyzdžiu: atsižvelgti į skirtingų rinkų vartotojų poreikius, neatsilikti nuo šiuolaikinių tendencijų ir siekti pirkimo procesą padaryti sklandžiu ir maloniu“, – pastebi Gabrielius Bilevičius, „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims.

„Euromonitor“ duomenimis, Didžiojoje Britanijoje „Amazon“ yra 7 vietoje tarp daugiausiai drabužių ir avalynės internetu parduodančių kompanijų ir nusileidžia tokiems ženklams kaip „Next“, „John Lewis“ ar „Asos“. Prancūzijoje „Amazon“ yra 3 vietoje, Vokietijoje – antroje.

Siuntas pristatys elektra varomais dviračiais

Kompanija „DPD Germany“ planuoja plėsti siuntų pristatymą elektra varomais dviračiais. Įmonė yra patenkinta bandomojo projekto rezultatais, kai dalį siuntų automobilių Niurnberge prieš metus pakeitė elektra varomi dviračiai. Planuojama, kad siuntiniai elektriniais dviračiais netrukus bus pristatomi ir Heilbrone, Berlyne, Miunchene, Štutgarte.

Teigiama, kad elektriniais dviračiais siuntas įmanoma pristatyti ir žiemos laikotarpiu. Ši transporto priemonė itin pasitarnauja manevruojant judriomis miestų gatvėmis.

„Tokia alternatyva yra vienas iš tvarios logistikos sprendimų, kurie ateityje įgis vis didesnę reikšmę. Jau dabar matydami tendencijas visuomenėje pastebime, kad dėmesys ekologijai nuolat didėja, vartotojai palankiau žiūri į gamtos išteklius tausojančias kompanijas. Dėl šių priežasčių ateityje tvarių logistikos sprendimų tik daugės“, – įsitikinęs G. Bilevičius.

„Mail.ru“ kuria internetinę vaistinę

„Mail.ru“, vienas didžiausių internetinio verslų atstovų Rusijoje, kuria internetinę vaistinę. Šis el. puslapis kuriamas po to, kai sausio 1 d. Rusijoje įsigaliojo naujas telemedicinos įstatymas. Ši el. vaistinė nebus vienintelis telemedicinos verslas Rusijoje. Pavyzdžiui, Rusijos rinkoje taip pat veikia startuolis „Doc+“, kuris leidžia išvengti stovėjimo eilėse poliklinikoje ir internetu užsisakyti gydytojo vizitą į namus. Praėjusią vasarą ši internetinė platforma gavo 4,5 milijono eurų investicijų iš paieškos gigantės „Yandex“ ir investicinio fondo „Barin Vostok Capital Partners“.

„Didžiosios kompanijos siekia diversifikuoti verslus ir žengia į joms visai naujas sritis – ne išimtis ir internetinio verslo milžinai. Tokių pavyzdžių, kai el. verslai imsis jiems nebūdingos veiklos, ateityje turėtų tik daugėti. Stambios investicijos į telemedicinos verslus liudija, kad ši sritis laikoma perspektyvia“, – sako G. Bilevičius.

Pasak „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovo, kadangi kai kuriose šalyse telemedicina tik kuriasi, atranda nišas, tad verslui teks išmokti pasinaudoti jos teikiamomis galimybėmis.

Pranešimą paskelbė: Justė Karpavičiūtė, UAB „Gravitas Partners”