Tyrimas: tik 3,5 proc. darbuotojų pilnai atitinka Centrinės ir Rytų Europos bendrovių reikalavimus

Bendrovių virsmas į skaitmenines ir naujų technologijų naudojimas versle neišvengiamai daro įtaką ir darbo rinkai. IDC tyrimas Centrinėje ir Rytų Europoje rodo, kad tik 3,5 proc. šio regiono darbuotojų pilnai atitinka bendrovių keliavimus reikalavimus įgūdžiams skaitmeninėje erdvėje. Artimiausiu metu bendrovės ieškos „generalistų“, kurie geba naudotis plačiu skaitmeninių įrankių paketu ir tuo pačiu gali sparčiai mokytis naujų dalykų.

„Tai gana svarbus signalas įmonėms ir jų vadovams. Konkurencija dėl reikiamų specialistų rinkoje tik intensyvės, todėl vertėtų daugiau dėmesio skirti kitam galimam sprendimui – esamų darbuotojų perkvalifikavimui ir apmokymui. Tam būtina bendrovės viduje sukurti tobulėjimo ir mokymosi kultūrą, tą daryti kryptingai, o naujas technologijas ir įrankius įvedinėti palaipsniui. Tuo pačiu į procesą kuo daugiau įtraukiant ir pačius darbuotojus“, – sako Agnese Reinika, „Microsoft“ stambaus verslo vystymo vadovė Centrinės ir Rytų Europos regione.

Kaip rodo minėtas tyrimas, 76,4 proc. apklaustų regiono bendrovių šiuo metu žengia pirmuosius žingsnius į skaitmeninę transformaciją (pvz., pradeda aktyviau išnaudoti debesų kompiuteriją, automatizuoja procesus ir pan.), o 13,1 proc. tai jau daro itin aktyviai. Nepaisant pirmųjų bendrovių žingsnių, jau dabar didžioji dalis jų darbuotojų neturi visų reikiamų įgūdžių, kurių jiems prireiks artimiausioje ateityje. Tik 3,5 proc. jų darbo jėgos pilnai atitinka bendrovių skaitmeninių įgūdžių reikalavimus. Kiek daugiau nei pusės įgūdžiai vidutiniški, 12 proc. reikalavimus atitinka tik iš dalies, o 1 proc. – jų visai neturi.

Šiandien regiono bendrovėms svarbos tvarka reikia procesų automatizavimo, mobilumo, didžiųjų duomenų analitikos, IT architektūros ir kompiuterinių tinklų įgūdžių. Prognozuojama, kad per artimiausius pora metų šis sąrašas keisis. Pirmoje vietoje atsidurs didžiųjų duomenų analitika, toliau rikiuosis bendradarbiavimo sprendimų, procesų automatizavimo, mobilumo ir saugumo įgūdžiai.

Naujų technologijų reikia mokyti ir su žaidimų pagalba

Galvojant apie darbuotojų supažindinimą su naujais technologiniais sprendimais, būtina suprasti, jog komandai tik papasakoti apie sprendimų naudą nepakaks. Kaip pastebi prekybos tinklo „Rimi“ IT infrastruktūros vadovas Baltijos šalims Tomas Šiškauskas, taip padarius didelė tikimybė, jog nauji sprendimai taip ir liks nenaudojami.

„Pernai visose trijose Baltijos šalyse dviem tūkstančiams „Rimi“ darbuotojų pristatėme naujus darbo įrankius. Migravome į platformą „Office 365” ir siekėme, kad darbuotojai pradėtų efektyvinti ir keisti savo darbo įpročius. Pavyzdžiui, siųstų mažiau elektroninių laiškų ir vietoj jų dažniau bendrautų vieni su kitais žinutėmis „Teams“ pagalba. Jei tiesiog visus pokyčius ir galimybes būtų pristačiusi IT komanda ir surengusi kelis mokymus, vargu ar realus pokytis būtų įvykęs. Sujungėme jėgas su personalo ir komunikacijos komandomis ir pradėjome nuoseklų projektą „Easy365“, – teigia T. Šiškauskas.

Pasak jo, visi paveikti darbuotojai konkrečiai žinojo kokiais etapais vyksta migracija, kada keisis sprendimai ir ką jiems reikės daryti kiekviename žingsnyje: „Visuose bendrovės skyriuose išrinkome vidinius projekto ambasadorius – darbuotojus, kurie patys buvo suinteresuoti naujų sprendimų naudojimu. Jie savo komandose populiarino naujus sprendimus, kolegoms pasakojo, kaip konkrečiai jiems palengvės darbo diena. Be to, aktyviai naudojome „žaidimizacijos“ principus – kiekvienam etapui sugalvojome skirtingas užduotis. Pavyzdžiui, sudalyvauti „Teams“ mokymuose, parsisiųsti programėlę į telefoną, nueiti su komanda į kiną ir į specialų programėlės kanalą įkelti nuotrauką iš ten. Greičiausioms komandoms kiekvieną kartą buvo skiriami specialūs prizai.“

Kaip pastebi T. Šiškauskas, kiekvienas naujas įrankis turėjo tiek elektroninius, tiek „gyvus“ mokymus. O kiekvieno migracijos etapo pabaigoje buvo sekami konkretūs rodikliai – kiek žmonių dalyvavo mokymuose, kiek jau parsisiuntė programėles.

„Visa tai mums leido pakeisti darbuotojų įpročius. Jau dabar matome, kad darbuotojai siunčia ir gauna bent 25 proc. mažiau elektroninių laiškų, o visus trumpus klausimus ir pasitarimus, apsikeitimą dokumentais perkėlė į „Teams“ . Taip pat pastebime, kad vidinės komandos pajuto skaitmenizacijos naudą ir pačios proaktyviai kreipiasi į mus su įvairiais prašymais pagelbėti automatizuoti ar į skaitmeninę erdvę perkelti dalį jų vidinių procesų.  Be to, tuo pačiu sumažinome ir techninės infrastruktūros išlaikymo kaštus, nes migravę į „Office 365” galėjome atsisakyti dalies vidinių serverių, konferencinių skambučių platformų ir kitų sprendimų, kuriuos turėjo naujoji platforma“, – sako „Rimi“ atstovas.

Apie „Microsoft“:

„Microsoft“ (Nasdaq „MSFT“) išmanios debesijos eroje padeda bendrovėms, organizacijoms, namų vartotojams transformuoti save skaitmeniniam pasauliui. Bendrovė siekia kiekvieną planetos gyventoją ir organizaciją įgalinti pasiekti daugiau.

Pranešimą paskelbė: Paulius Udra, Integrity PR