Vasara – atostogų metas ne visiems: laimi tiek ieškantys, tiek siūlantys darbą

Vasara – ne tik atostogų metas, bet ir puikus naujo darbo paieškos laikas. Nors įmonėse darbuotojų samdos procesai vyksta nuolat, tačiau praktika rodo, kad šiltuoju metų laiku kandidatų atranka vyksta greičiau, o bendrovės gali daugiau laiko skirti naujų komandos narių apmokymui bei susipažindinimui su verslo specifika, klientais bei kolegomis.

Aistė Kairienė, JAV mokėjimo apdorojimo įmonės „Shift4 Payments Lithuania“ padalinio Lietuvoje talentų pritraukimo vadovė, patvirtina, kad vasarą darbuotojų samda vyksta intensyviai: bendrovė ne tik ieško naujų komandos narių, bet irvykdo vidines darbuotojų atrankas. 

„Nuo vasaros pradžios jau įdarbinome daugiau nei 50 žmonių, tarp kurių yra klientų aptarnavimo bei programinės įrangos kūrimo specialistai. Iki vasaros pabaigos planuojame pasamdyti dar keliolika naujų darbuotojų“, – komentuoja A. Kairienė.

Geras laikas šviežiam startui

Pasak A. Kairienės, vasarą švietimo įstaigų absolventai pradeda ieškoti pirmųjų darboviečių, todėl būtent dabar yra puikus laikas į savo komandas pritraukti ką tik studijas baigusius specialistus. 

„Dabar atrankose sulaukiame kandidatų, kurie yra aktyvūs, motyvuoti, nekantrauja pradėti savo karjerą. Tokie specialistai yra labai vertinami, tad reikia paskubėti juos pasamdyti, kol to nepadarė kiti“, – kalba A. Kairienė.

Kita įdomi tendencija, kad itin daug kandidatų į atrankas ateina, nes juos rekomenduoja jau dirbantys specialistai. Pasak A. Kairienės, tokie kandidatai būna pasidomėję bendrovės veikla, reikalavimais būsimai pozicijai, aktyviai dalyvauja pokalbyje ir užduoda rūpimus klausimus. Jie taip pat jau būna girdėję apie įmonės kultūrą bei tai, kaip iš tikrųjų atrodytų jų darbo diena. 

„Rekomendacijų sistema mūsų įmonėje sėkmingai veikia jau daugiau nei 6-erius metus. Pernai  kas trečias prie komandos prisijungęs darbuotojas buvo rekomenduotas. Darbuotojai įprato drąsiai rekomenduoti pažįstamus, draugus, kuriems mūsų bendrovės kultūra, vertybės ir darbo atmosfera galėtų tikti ir patikti. Esame pastebėję, jog rekomenduoti žmonės, dirba ilgiau, jų motyvacija tikrai aukšta. Beje, specialistą pasiūlęs darbuotojas irgi yra papildomai skatinamas“, – pasakoja A. Kairienė.  

Darbo rinkos analizės ir konsultacijų bendrovės „Visier“ atlikta apklausa rodo, kad per vasaros atostogas apie darbo keitimą pagalvoja apie 44% žmonių, o 20% specialistų iš tikrųjų pakeičia darbą. Beje, 12% respondentų atvirai prisipažino, kad atostogų laiką išnaudoja naujo darbo paieškai. Taigi, vasarą įmonės turi galimybę pasamdyti naujų iššūkių ieškantį talentą ir taip laimėti konkurencinę kovą dėl itin kompetentingų darbuotojų.

Lengvesnė adaptacija

Naujo darbuotojo įvedimas (angl. onboarding) yra kritiškai svarbus, nes lemia tolesnį specialisto įsitraukimą, produktyvumą bei lojalumą bendrovei. Pernai „Gallup“ atliktas darbuotojų įsitraukimo tyrimas parodė, kad 6 iš 10 specialistų prisipažino, jog nėra įsitraukę į darbą, todėl pradėjo galvoti apie galimybes dirbti kitose bendrovėse. 

„Darbuotojo įvedimas vyksta sklandžiau, kai procesui galima skirti daugiau laiko. Taigi, vasarą naujokas gali neskubėdamas susipažinti su įmonės kultūra bei tradicijomis, išsiaiškinti savo darbo specifiką bei prisitaikyti prie komandos. Be to, vasarą vyksta daug komandos formavimo (angl. team building) renginių, bendrovės švenčių, todėl naujam darbuotojui lengviau artimiau susipažinti su kolegomis, adaptuotis ir greičiau pasijusti komandos dalimi,” – kalba A. Kairienė. 

Apie „Shift4“

„Shift4“ padalinys Vilniuje veikia jau daugiau nei 6 metus ir yra vienintelis bendrovės biuras Europoje. Visame pasaulyje „Shift4“ aptarnauja daugiau nei 200 tūkst. klientų, kurie naudojasi įmonės kuriamais išmaniaisiais kasos aparatais bei mokėjimų atsiskaitymo sprendimais. Tarp bendrovės klientų yra tokios pasaulinės kompanijos kaip STARLINK, Hilton viešbučių grupė, didžiausios JAV sporto renginių arenos, avialinijos, restoranų tinklai ir kt. verslai.

Pranešimą paskelbė: Monika Salygė, Shift4 Payments Lithuania, UAB